רשתות שיווק מזון מתמודדות עם אתגרים לא פשוטים. התחרות הולכת וגוברת, כוח הקנייה של הציבור נשחק והמודעות הצרכנית נמצאת במגמת התפתחות מרשימה. פרמטרים אלה מביאים לפגיעה עקבית בעסקיהן של רשתות השיווק בישראל ואף לירידה של כ-20%-30% בערך המניות שלהן (לפי פרסום באתר דה מרקר בינואר 2015). במקביל קיים בענף קצב צמיחה שנתי של כ-4.9% עם כ-20 סופרמרקטים חדשים הנפתחים מדי שנה.

פערי המחירים בין הסופרמרקטים אינם משמעותיים ואלמנט הכסף איננו עוד הפרמטר המרכזי שיגרום ללקוחות להעדיף רשת שיווק אחת על פני האחרת. לכן, במקום שבו המחיר הוא פחות משמעותי, עיצוב קמעונאי תופס תאוצה. תכנון קופות, עיצוב מחלקות, עיצוב פנים מסחרי אפקטיבי, עיצוב שטחים קמעונאיים, שימוש באלמנטים וויזואליים וטכנולוגיים שונים ועוד.

 

עיצוב סופרמרקטים להגדלת מכירות

משרד רוני בארי מתמחה בפתרונות עיצוב סופרמרקטים ומציע מתודולוגיה חדשנית להגדלת מכירות. נראות מדויקת שמניעה לפעולה באופן שניבט היטב בשורת הפדיון.

עיצוב סופרמרקטים

בכל עיצוב סופרמרקט חשוב לנו מאד לשים דגש על האופן שבו המוצרים מוצגים ללקוח. איך הלקוחות נחשפים למוצרים, כיצד המחלקות מסודרות בחלל, האם שלטי ההכוונה מדויקים, האם נעשתה מחשבה נכונה לגבי עיצוב עמדות מכירה באזורים השונים ועוד.

בתכנון עיצוב מתחמים בסופרים אנו עושים שימוש באלמנטים כמו מתקנים מודולאריים אשר משמשים לכמה פתרונות ומתייחסים להיבטים לוגיסטיים ככוח אדם, אחסון, שינוע ועוד. במשרד רוני בארי משלימים את התמונה עם מידוף איכותי, חלונות תצוגה, עמדות מכירה דקורטיביות, אזורים ייעודיים לקנייה אימפולסיבית, סידור מוצרים על גבי במות וסטנדים ועוד. אפילו סוגיות פרקטיות ו”שגרתיות” כמו תכנון מדפי יין או תכנון מדפי ומתקני ירקות נעשה במלוא תשומת הלב עם רעיונות עיצוביים מבודלים ויוצאי דופן.

 

ירקות, יין, מעדנייה, גבינות ועוד

מאחורי משרד העיצוב רוני בארי כ-20 שנות ניסיון בעיצוב רשתות מזון. תודות לעבודה בפרויקטים רבים של עיצוב סופרמרקטים משרדנו מציע חשיבה מחוץ לקופסא. חשיבה שמחברת עיצוב פנים מסחרי עם הגדלת מכירות בסופר. התהליך מתחיל עם אפיון צרכי הלקוחות של המתחם ומתן דגש על בידול לעומת מתחרים מרכזיים ברדיוס גיאוגרפי. אנו מעצבים את החלל כמכלול החל מרמת גיבוש קונספט לסופר ועד להיבטים פרטניים כמו עיצוב מחלקות בסופר באופן ספציפי וממוקד.

 

לדוגמה, תכנון מחלקת ירקות עם שילוב אלמנטים כפריים כמו ארגזי עץ וסלסלות, תכנון מחלקת יין עם מידוף ברור למותגים השונים והדגשת מבצעים אטרקטיביים, תכנון מחלקת גבינות על בסיס ויטרינות ועמדות ייחודיות לטעימה המקדמות מוצרי חלב שונים, עיצוב מעדנייה שעושה חשק, תכנון אדריכלי לסופרים ועוד.

 


פרויקטי עיצוב סופרמרקט