חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה ההבדל בין עיצוב מסחרי לעיצוב פנים?

עיצוב סופרמרקטים

מה ההבדל בין עיצוב מסחרי לעיצוב פנים?

עיצוב לפירות גינוסר

עיצוב פנים מסחרי שונה במהותו מעיצוב פנים ביתי. מה ההבדל בין שני התחומים, ולאילו פרמטרים צריך המעצב להתייחס, בביצוע עיצוב פנים של חנויות – על כך בשורות הבאות.

קונספט

עיצוב קונספט הוא החלק העיקרי בעבודתו של המעצב המסחרי. על הקונספט לשקף את טבעו וסגנונו של העסק, ולהתאים לתחום בו פועל העסק מצד אחד, ולהיות בקו אחד עם הטרנדים, האופנות והחידושים העולמיים מצד שני. בנוסף לכך, יש לבצע סקרי שוק, ולהתאים את העיצוב לפעילות המתבצעת בעסק, כך שהתנועה תהיה קלה והרמונית, והלקוחות והעובדים יחושו רווחה.

ארגון החלל

עיצוב פנים מסחרי צריך לאפשר תנועה ומעבר של אנשים רבים, להבדיל מעיצוב פנים ביתי, בו בדרך כלל מדובר בחלל שמשמש עד שש נפשות. משמעות הדבר היא שעל המעצב לתכנן את החלל כך שלקוחות יוכלו לנוע בחופשיות, מבלי שתיווצר תחושת מחנק וצפיפות מחד, ומבלי שתיווצר תחושה של חלל ענקי ומנוכר מאידך.

חומרי גלם

על מעצב מסחרי לקחת בחשבון כי הרהיטים והאביזרים השונים יהיו בשימוש מסיבי, ולכן עליהם להיות עשויים מחומרים איכותיים, חזקים ועמידים, כמו עץ מלא, שיש, ומתכת. בנוסף, כאשר מדובר בעסקי מזון, יש להקפיד על שימוש בחומרים ידידותיים לאדם, כולל צבעים שאינם מכילים חומרים רעילים

עמידה בתקנות

למתחמים עסקיים תקנות , ודרישות סף מחייבות מטעם הרשויות. יש להקפיד על תכנון ועיצוב העומדים בכל הדרישות והתקנונים. בטרם תחילת העבודה יש לקבל את האישורים הנדרשים מכל הגורמים, כולל מכבי אש ומשרד הבריאות, ולעתים יש צורך להיעזר לשם כך באנשי מקצוע נוספים.

פריטים מיוחדים

עיצוב מסחרי שואף לייצר מראה ייחודי ומובדל לעסק, ולכן בדרך כלל יידרשו גופי תאורה מיוחדים וכן רהיטים שיעוצבו במיוחד עבור העסק. להבדיל מעיצוב ביתי, בו יוזמן מספר קטן של פריטים ייחודיים, כאשר מדובר בעיצוב פנים מסחרי, נדרש מספר רב של פריטים בהזמנה מיוחדת, בכדי לשוות מראה אחיד ומיוחד לעסק.

זמנים

מכיוון שעיצוב מסחרי כרוך בהתייחסות לגורמים רבים, ביצירת קונספט עיצובי מובדל, ובייצור פריטים ייחודיים עבור העסק, לוח הזמנים ארוך יותר מעיצוב פנים ביתי.

לסיכום 

עיצוב מסחרי תורם להצלחת העסק ולרווחת העובדים והלקוחות. בית עסק שתוכנן ועוצב בחוכמה, יספק ללקוחות חוויית קנייה משופרת, שתמשוך אותם לעסק שלכם שוב ושוב. בהקמת עסק חדש, ובשיפוץ עסק קיים, משתלם לפנות למעצב פנים מסחרי, שיהפוך את העסק למרחב עסקי מזמין ומשגשג.

אהבתם את המאמר? שתפו אותו עם אחרים

מאמרים נוספים לקריאה

דילוג לתוכן