חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

5 דרכים בהן התאורה הנכונה תשדרג את החנות שלך

עיצוב חללי מסחר

5 דרכים בהן התאורה הנכונה תשדרג את החנות שלך

דליקטס 4

שימוש בתאורה לשדרוג החנות/הסופרמרקט שלך

כמנהלי בית-עסק, אנו תמיד מנסים למצוא את היתרון התחרותי שיבדל אותנו מאחרים, ויעזור לנו להיכנס בצורה מהירה ואפקטיבית לתודעת הצרכן .

עיצוב פנים מוצלח חייב לכלול שימוש חכם ויצירתי באמצעי התאורה השונים, בין אם מדובר על עיצוב סופרמרקטים, עיצוב נקודת מכירה או עיצוב חנויות, שכן מדובר באלמנט קריטי להצלחת המכירה של המוצר.

הרושם הראשוני

עיצוב המתחם לבדו יכול לעשות את ההבדל מבחינת הלקוח – שוטטות ויציאה, או התלהבות וקניה. לפיכך, הדעה של המבקר במתחם על העסק שלך, אולי גם שנים לאחר שהוא ביקר בו, קשורה בקשר הדוק לעיצוב הכללי של המתחם – תחום אשר כולל גם את מרכיב התאורה. וההפך גם הוא נכון – מפגש חיובי אחד יכול ליצור לקוחות שחוזרים שוב ושוב לעסק שלכם.

המסר השיווקי עובר

כבעל עסק, אתה מכיר בצורך ליצירת מסר שיווקי מובהק וממוקד – הצהרת כוונות ברורה וחד-משמעית, שתתפוס מקום בתודעת המבקר.

עיצוב הוא אולי הכלי המשמעותי ביותר שיש בידך להעברת המסר השיווקי, ותאורה היא חלק בלתי נפרד מעיצוב המתחם. תאורה מעומעמת, חזקה, בהירה, צבעונית, רכה, ממוקדת, ועוד – כל אלו מדברים בשפה שונה, ומציגים את בית העסק בצורה שונה ללקוח. עליך להכיר את האופן שבו התאורה הנבחרת באולם התצוגה משפיעה על תפיסתו של המבקר במקום את בית-העסק שלך.

מקד את הלקוח הפוטנציאלי

תאורה מאפשרת ראיה. זה נשמע אולי מעט מובן מאליו, אך חשוב להכיר ברמת השליטה שיש לכם על מה שהמבקר רואה, וכיצד הוא יראה אותו. קומפוזיציית התאורה היא אחד הכלים הפרקטיים ביותר שיש לכם להסטת תשומת ליבו של מבקר לאזורים הרצויים לכם – כפי שאתם יכולים למקד אותו במוצרים מסוימים, כך יש באפשרותכם להרחיק אותו מאחרים.

לא רק זה – אתם יכולים להשפיע על הצורה בה המבקר רואה את המוצר. צבע התאורה וספקטרום הפליטה (CRI)  משפיעים על צבע האובייקט, ועל הרמה שבה ניתן להבחין בפרטים קטנים ומדייקים של האובייקט. עם תאורה יצירתית, ניתן לגרום לאובייקטים דומים להיראות למבקר שונים לחלוטין.

חלל, תאורה, תאורה וחלל

מה אתם רוצים שהלקוח יראה? חלל עצום ורחב ממדים, המשרה תחושה של עוצמה ויוקרה, או חלל צפוף ודחוס, המקרין חמימות ואינטימיות? התאורה יכולה להשפיע על תפיסת החלל של המבקר במתחם, ומשך הזמן בו הוא יבלה בו. כדאי לנצל זאת.

זה הזמן ללכת

לא תמיד הלקוח רצוי במתחם  ולעיתים הגיע הזמן ללכת הביתה. שימוש נכון בחושך יכול למנוע מאנשים לא רצויים להישאר במתחם בניגוד לרצונכם, ולהבהיר להם את מה שלפעמים בעייתי להבהיר בצורה מילולית וישירה.

אהבתם את המאמר? שתפו אותו עם אחרים

מאמרים נוספים לקריאה

דילוג לתוכן