מעצב קמעונאי

עיצוב של בית עסק קמעונאי, חייב להתבצע עם המון מחשבה ותכנון נכון. אם כבעלי העסק הקמעונאי, מעוניינים ליהנות מעיצוב יעיל, מה שיגרום לתוצאות טובות מבחינת היכולת להרשים נכון את הלקוחות ולהעניק להם חוויית קניה נעימה. על מנת ליצור עיצוב כזה, יש למצוא מעצב קמעונאי, אשר יעצב את העסק בצורה מרשימה ושתהיה בו את הנגישות הנכונה. אף לקוח אינו מעוניין להסתובב במעברים על מנת למצוא מוצר ספציפי. תכנון נכון של חנויות קמעונאיות ועיצובן, דורש נוחות ועיצוב שימשוך את הקהל. יש לשים לב כי המעברים יהיו רחבים ומושכים ושבכל מעבר, יהיה שילוט נכון וקריא, שילוט לגבי מבצעים אטרקטיביים שיהיה בולט ועוד.

 

חנויות קמעונאיות רחבות מעוצבות ומסבירות פנים

יש לציין, כי כל מעצב קמעונאי, מכיר בעובדה, כי חנויות רחבות ומסבירות פנים, תשפענה לטובה על הלקוחות וימשכו לקוחות שהם עוברי אורח, היות ורק בגלל העיצוב, הגוונים והשפע, הם ייזכרו כי הם מעוניינים לרכוש דבר מה מחנות זו. גם העובדה שהמרחב בחנות הינו פתוח, תהיה שליטה רבה יותר מבעלי החנויות לפקח טוב יותר על החנות הקמעונאית הנמצאת בבעלותם.

 

יש להבין, כי קיים הבדל משמעותי, בין עיצוב חובבני ובין עיצוב פנים קמעונאי, כזה שמעוצב באופן מרשים ויגרום הנאה  ללקוחות שירכשו את המוצרים השונים שהם זקוקים להם. יש להקדיש משאבים ומחשבה לנושא העיצוב הקמעונאי היות והשקעה זו, תהיה יעילה מאוד בטווח הארוך. כל מעצב קמעונאי יודע כי ישנו סדר מסוים של העיצוב באופן כזה:

  • החנות תתוכנן על פי סדר ההליכה, היגיון מסחרי נכון, מיקום המחלקות, עוגנים ומעברים
  • חוויית קניה נעימה ללקוחות במצב שהוא יסתובב פחות זמן אפילו כאשר השטח של החנות הינו רחב.
  • חשיפת הלקוחות למחלקות ולמוצרים השונים, מה שיגדיל את הרכישה
  • יש לתכנן את החנות הקמעונאית על הנייר תחילה, עד שתתקבל תמונה ברורה ומתוכננת נכון.

 

עשרת הדברות לבחירה נכונה של מעצב קמעונאי

לפני שתתחילו בחיפוש אחר מעצב קמעונאי יש לדעת כי מדובר בקריטריונים חשובים שיש ללכת על פי הם. ראשית,  יש לדאוג כי המעצב יהיה מוביל בתהליכי שינוי, בניה והעצמת מותגים במרחב הקמעונאי, שידאג להבלטת המוצרים על פני המתחרים, מעצב שידע כיצד להשתמש נכון באסטרטגיה הקמעונאית,שיהיה בקיא באבחון קמעונאי, בעיצוב תעשייתי, במסחור החזותי, בעיצוב נכון של מתקני תצוגה ומכירה, עיצוב סטנדים ועוד.