חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עיצוב מינימרקט

עיצוב מינימרקט

מינימרקטים הם למעשה חנויות לממכר מוצרי מזון ומשקה בגודל בינוני, מצד אחד הן גדולות יותר בשטחן מהמכולות השכונתיות ומצד שני הן קטנות יותר בשטחן מהסופרמרקטים האזוריים. כפועל יוצא מכך, תכנון מינימרקט חייב להיעשות בהתאם לגודל השטח של המקום ובהתאם לסביבת התחרות הקיימת באזור.

דגשים מקצועיים לתכנון מינימרקט


בדומה להליך תכנון של כל חלל מסחרי אחר, גם הליכי תכנון מינימרקט מתחיל בשלב איסוף נתונים הכולל בין היתר: ביצוע מדידות של גודל החלל, קבלת דרישות תכנון מצד בעלי המקום, אפיון סוגי והיקף המוצרים העתידים להימכר במינימרקט וכדומה. שלב איסוף הנתונים נועד לצרכי התאמת פתרונות תפעוליים לכל אחד מסוגי הסחורות המיועדים למכירה בשטח המינימרקט. דגש מקצועי נוסף לתכנון מינימרקט הוא נושא אפיון קהלי היעד העתידים לבצע את קניותיהם באופן קבוע /ואו מזדמן במינימרקט, כאשר ממצאי תהליך האפיון עלולים להשפיע בצורה ניכרת על בחירת סוג הסחורות אשר יימכרו במקום.

תכנון מיטבי של שטח המינימרקט - כל היתרונות

באמצעות הליך תכנון מיטבי של שטח המינימרקט, בעלי המקום יוכלו ליהנות ממספר רב של יתרונות שיווקיים וביניהם:

  • ניצול מיטבי של שטחי האחסון והתצוגה בתוך שטח החנות.
  • התאמה פונקציונאלית של סוגי הסחורות ומוצרי הצריכה השונים לצרכי הלקוחות.
  • תפעול פרקטי של כל היבטי התפעול הנדרשים.
  • מיתוג המינימרקט כמקום אידיאלי לקיום קניות יומיומיות בקרב קהלי היעד הרלוונטיים.

ויתרונות נוספים באמצעותם ניתן להגדיל את סל הקניות של לקוחות המינימרקט בכל קנייה.

חשוב לדעת: במקרים בהם הליך תכנון מינימרקט מיועד לצרכי עיצוב חלל הפנים, הליך התכנון משלב בתוכו הכנת תכנית אדריכלית המותאמת לצרכי ביצוע קבלני, תכנית לתכנון וביצוע של מערכות הריהוט והציוד הנדרש, תכנון מדפי ומתקני תצוגה, יצירת אמצעי שילוט גרפיים המותאמים לסגנון הקונספטואלי של העיצוב וכדומה.

כאשר נכנסים למינימרקט מעוצב, זה ישפיע לטובה על חוויית הקניה. תהליך של עיצוב פנים למינימרקט, יכלול פילוח קהל היעד, התאמתה של השפה העיצובית אשר תדע לשדר את המסרים הרצויים, מבלי שתוסח דעתו של הקונה מההתמקדות במוצרים עצמם. יש לעצב נכון את קירות המינימרקט, לגרום לשילוט הנכון לכוון את הלקוחות למחלקות השונות, לגרום לגישה נוחה ונגישות בכלל במינימרקט, מה שיקל על הקניה.

ישנם מעצבי פנים, המתמחים בתחום של עיצוב פנים למינימרקט, כאשר הם מעיזים יותר בגוונים ובעיצוב, הם למעשה אף משלבים טכנולוגיות שונות וחשיבה חדשנית, אשר רק תורמת ליצירת מתקנים ייחודיים ונקודות מכירה שונות. יש לקשר בין חוויית הלקוח לקנייה עצמה מה שיעלה את הרווחים במינימרקט. בחלל של חנות קמעונאית גדולה, יש לתת חשיבות לגודל שיעצים את חווית השפע וההיצע. כאשר מדגישים את קווי הגובה של החלל וכן, תכנון של אלמנטים ארוכים וגדולים שידגישו גם את עומק החלל.

צבעוניות ודינאמיות סדר וניקיון- הן מילות המפתח בעיצוב

מטרת עיצוב מינימרקט, היא לשדר סדר וניקיון, צבעוניות ודינאמיות ולבחון אפשרויות שונות של תכנון שיהיה בסופו של דבר מדויק, כך שישפר את מראה המידוף במינימרקט. יש לתת דגש על מוצרי  וחומרי גלם איכותיים וטריים כגון מאפים, פירות וירקות ומומלץ שיהיו בקדמת המינימרקט, כך שמיד יצודו את עינם של הקונים.

דגש על גישה עיצובית ונקייה במינימרקטים

היום מעצבי הפנים, בבואם לתכנן עיצוב פנים למינימרקט, הולכים יותר על גישה עיצובית ונקייה במראה כמעט תעשייתי. הדגש ניתן על טקסטים ושילוט בולט במקום חומרי גלם וצורות תצוגה מתוחכמות. על מנת להצליח בעיצוב הפנים של סופרמרקטים, עיצוב מינימרקט וחנויות קמעונאיות שונות, יש להתייעץ עם חברה לעיצוב פנים או מעצב פנים מוכר, כך שניתן יהיה לעצב את  החנות באופן כזה שיגרום לקונים לרכוש מוצרים וההכנסות רק יגדלו כתוצאה של עיצוב פנים מקצועי שרק מעצבי פנים המתמחים שנים בעיצוב זה יוכלו להצליח  במשימה זו שהיא אינה פשוטה, כאשר יש לעצב חללים גדולים בטוב טעם באופן שיקנה קווים נקיים וחוויית קניה נעימה.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם:

אהבתם את המאמר? שתפו אותו עם אחרים

מאמרים נוספים לקריאה

דילוג לתוכן