חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עיצוב חנויות בגדים

עיצוב חנות בגדים

עיצוב חנויות בגדים

עיצוב פנים לחנויות בגדים - הכירו כמה טיפים חשובים!

בעלי חנות בגדים? עומדים לפתוח חנות בגדים? זה הזמן לדעת הכול על חשיבותו של העיצוב הקמעונאי ולהיחשף למספר טיפים חשובים לעיצוב החנות

עיצוב קמעונאי הידוע גם בשם עיצוב עסקים, הוא מונח מקצועי מעולמות עיצוב הפנים המתאר תהליכי עבודה למטרות עיצוב של בתי עסק קמעונאיים, וביניהם, עיצוב קמעונאי לחנויות בגדים. בדומה לכל תהליך עיצוב פנים אחר, גם העיצוב הקמעונאי מיושם בהתאמה מלאה לגודל השטח וחלל הפנים העומד לרשותכם ומתוך מחשבה מעמיקה לצרכי התאמת העיצוב למטרות השימוש בחלל.

חשיבותו של העיצוב הקמעונאי לחנויות בגדים

עיצוב קמעונאי לחנות בגדים כזו או אחרת מיועד לצרכי עיצוב פנים החלל של החנות, כאשר מטרת התהליך היא לייחד את עיצוב החנות ולהתאים את האווירה העיצובית בחנות לסוג ואופי החנות ולקהלי היעד הרלוונטיים לגביה. חשיבותו של העיצוב הקמעונאי לחנויות בגדים נובע על רקע התחרות הדינמית בעולם האופנה ומהצורך העסקי לבדל את חנות הבגדים ולייחד אותה באמצעים ויזואליים כאלו ואחרים המהווים חלק בלתי נפרד מעיצוב החלל.

עיצוב חנויות בגדים

עיצוב חנויות בגדים – מהיכן מתחילים?

תהליכי עבודה של עיצוב חנויות בגדים, חייבים להתחיל מהגדרה מדויקת של אופי החנות וההתמחות המקצועית של החנות, לדוגמא: חנות לבגדי ילדים ובני נוער, חנות לשמלות ערב וכדומה. הגדרת אופי והתמחות החנות, תאפשר חשיבה מחוץ לקופסה בכל הנוגע לקווים המנחים של עיצוב החלל והתייחסות נקודתית לכל צרכי המכירה: מעיצוב הכניסה לחנות ועיצוב והמעברים בתוכה ועד לתכנון תאי המדידה ועיצוב עמדות התשלום בקופות.

אמצעים מרכזיים לעיצוב חנויות בגדים – מה חשוב לדעת?

בכל תהליך עבודה של עיצוב חנויות בגדים, נעשה שימוש במספר אמצעי עיצוב מרכזיים כגון: מדפי תצוגה, תאי מדידה, גופי תאורה ואלמנטים עיצוביים נוספים שאופן השימוש בהם יכול להשפיע במידה ניכרת גם על היקף המכירות בחנות. שימוש מושכל באמצעי העיצוב השונים קשור בין היתר לאופי החנות וסוג פריטי ההלבשה הנמכרים בה, כאשר בחירה נכונה של סוגי החומרים בהם ניתן לעשות שימוש ואופן תצוגת הבגדים בתוך החנות, מהווים חלק בלתי נפרד מכל הליך עיצוב פנים של חנויות בגדים תוך מתן דגש על חוויית לקוח.

עיצוב חנות בגדים

טיפים חשובים לעיצוב חנויות בגדים

להלן מספר טיפים מרכזיים שיסייעו גם לכם להפוך את חנות הבגדים שלכם למובילה בתחומה באזור בו אתם ממוקמים:

  • הקדישו מחשבה מקדימה לחוויית הלקוח בתוך החנות
  • הגדירו את הקונספט העיצובי המותאם ביותר לסוג ואופי החנות ושלבו אלמנטים עיצוביים שונים הקשורים לקו העיצובי בו בחרתם
  • הקדישו מחשבה לצרכי תפעול החנות בכל הנוגע לאופן קבלת ואחסון סחורות מבלי שהדבר יפריע ללקוחות השוהים בחנות בכל רגע נתון
  • צרו מסלול מכירה בתוך החנות במהלכו תפגישו את הלקוחות עם פריטי ההלבשה השונים אותם אתם משווקים

עיצוב חנויות בתחום האופנה

חנויות אופנה הן הגדרה כוללת לכל סוגי החנויות והבוטיקים המתמחים במכירת פריטי אופנה כאלו ואחרים, החל מחנויות בגדים, דרך חנויות למכירת לבני נשים ועד לחנויות המתמחות בפריט אופנה ואקססוריז כזה או אחר, לרבות, חנויות נעליים, חנויות כובעים וכדומה.

המכנה העיצובי המשותף לכל סוגי החנויות בענף האופנה טמון בעובדה שחנויות אלו נדרשות להיות מעוצבות בסטייל התואם את אופי החנות על פי הגדרת קהלי היעד אליהם מכוונת החנות.

עיצוב חנויות אופנה מומלץ שייעשה בהתאם לקונספט עיצובי המותאם מלכתחילה לקהלי היעד העיקריים של החנות ובהתאם להגדרת סוג החנות: חנות עודפים, חנות מעצבים, חנות בוטיק, מרכז הלבשה לכל המשפחה וכדומה. כך או אחרת, בתהליך עיצוב חלל החנות חייב להיות מושם דגש על חוויית הקניה של הלקוח תוך ניצול היתרונות הנלווים לרכישת פריטי אופנה באופן פיזי לעומת רכישה מקוונת של פריטי אופנה, ובעיקר, מתן דגש לכך שהלקוח יכול לגעת בכל פריט אופנה הנמכר בחנות ולחוש את טקסטורת הבד וחומרי הגלם, וכמובן, תכנון נכון ומדויק של תאי מדידה נוחים ומרווחים.

עיצוב חנויות אופנה בהתאם להגדרת סוג החנות

עיצוב חנויות אופנה כפי שציינו לעיל, מומלץ שייעשה בהתאם להגדרת סוג החנות, כאשר לרמת המחירים של פריטי האופנה בחנות, משקל לא מבוטל בכל הנוגע לתכנון ועיצוב שטחי המכירה בתוך שטח החנות.

לדוגמא, בחנויות אופנה המבוססות על מודל עסקי של מרכז הלבשה לכל המשפחה, קיימת חשיבות רבה לחלוקת החנות לאזורי שירות ומכירה על פי קבוצות מגדר וגיל: תינוקות, ילדים, גברים ונשים, ואילו בחנויות אופנה יוקרתיות הפונות למגדר מסוים, קיימת חשיבות רבה לשילוב אלמנטים עיצוביים המשדרגים את חווית הקנייה.

עיצוב חנויות אופנה ב-STLYE

חנויות אופנה מכל סוג ובכל סדר גדול, הן חנויות LIFE STYLE, ולכן, קיימת חשיבות רבה לתהליך עיצוב קמעונאי במסגרתו מושם דגש על חוויית הקנייה האישית של כל לקוח ולקוחה בכל רגע נתון. עיצוב חנויות אופנה ב-STYLE, יכול להיעשות באמצעים שונים הכוללים בין היתר:

בחירה נכונה של חומרי גלם, כאשר חומר גלם אחד "משחק" תפקיד מרכזי בעיצוב החנות
בחירה נכונה של גופי תאורה בעמדות המכירה השונות ואפילו הצבת שנדלירים יוקרתיים בתקרת החנות
בחירה מושכלת של צבע דומיננטי המותאם לקונספט העיצובי של החנות

עיצוב נכון של עמדת הקופות תוך ניצול מיטבי של אזור הקופות לצרכי מכירת מוצרים משלימים כגון פריטי אקססוריז וכדומה

בחירה נכונה של אופן חיפוי קירות החנות

הצבת פינות ישיבה בסגנון סלוני יוקרה במידה ומדובר בחנות אופנה גדולה יחסית

ואמצעים נוספים היכולים לשדרג את חוויית הקנייה בתוך שטח החנות ולתרום למיתוג החנות בקרב קהל הלקוחות אותו מומלץ לפלח כתנאי מקדים לבחירת הקונספט העיצובי של החנות.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם:

אהבתם את המאמר? שתפו אותו עם אחרים
דילוג לתוכן