חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עיצוב חנות צעצועים

עיצוב חנות צעצועים

 עיצוב של חנויות צעצועים, בדומה לכל הליך עיצוב קמעונאי אחר, חייב להיעשות בהתאם למספר תנאים מקדימים הכוללים בין היתר את גודל שטחה של החנות ומיקומה של החנות: בתוך קניון, בשדרת חנויות וכדומה. מעבר לכך, עיצוב קמעונאי של חנות צעצועים נעשה בהתאם למאפייני התכנון והעיצוב עליהם נרחיב בשורות שלפניכם.

עיצוב חנויות צעצועים בהתאמה מלאה לכל בני המשפחה

חנויות צעצועים פונות מלכתחילה לילדים ומבוגרים כאחד, ולכן, בכל הליך עיצוב חנות צעצועים חייב להיות מושם דגש על חווית הקנייה האישית של הלקוח/ה, ואין זה משנה אם מדובר בילדים ובני נוער, בהוריהם או בסבים והסבתות שלהם המגיעים לחנות על מנת לרכוש מתנה כזו או אחרת לנכדיהם. עובדה זו הופכת את תהליך התכנון והעיצוב של חנות הצעצועים למאתגר ומורכב יותר, אך באמצעות מספר כללי תכנון ועיצוב עיקריים ניתן להפוך את חלל החנות לחווייתית ומהנה עבור כל אחד ואחת מבני המשפחה בכל גיל.

עיצוב חנות צעצועים

עיצוב חנויות צעצועים גדולות ו/או קטנות

כאשר מדברים על מאפייני תכנון ועיצוב חנויות צעצועים, מדברים למעשה על כל שטח החנות, תוך הקצאת שטחים ייעודים לאחסון סחורות, לאזורי התצוגה והשירות, לאזור הקופות ולמעברים בין אזורי התפעול השונים. באופן עקרוני, מומלץ שחנות הצעצועים תשתרע על פני שטח גדול ככל הניתן, אך תכנון מיטבי של כל אחד מאזורי התפעול יכול לסייע רבות להליכי עיצוב חנויות צעצועים קטנות יותר בשטחן.

מאפייני תכנון ועיצוב עיקריים

בין מאפייני התכנון והעיצוב העיקריים של חנויות צעצועים תוכלו למצוא:

  • הקצאת שטחי מכירה על פי קטגוריות מוצר כגון: בובות משחק, משחקי הרכבה וקופסא, גלגלים (אופניים, קורקינטים, סקייטבורדים וכו), צעצועים לגיל הרך, פינות ממותגות למכירת צעצועי מותגים כגון: דיסני, מארוול וכו, עמדה לעיטוף מתנות ועוד.
  • נגישות מדפים לפי גיל – בכל הליך עיצוב חנות צעצועים חייבים לשים דגש על גובה מערכות המדפים והתאמתן לגילאים השונים של קהל הלקוחות, כאשר את הצעצועים המיועדים לבני שנתיים עד חמש מומלץ למקם בגובה העיניים בהתאם לגיל זה ואילו מוצרים הנרכשים על ידי ילדים בוגרים יותר ו/או הוריהם ובני משפחה נוספים (סבא, סבתא וכו), מומלץ למקם במיקומים גבוהים יותר ועדיין לשמור על גובה העיניים.
  • עיצוב עמדת הקופות – קופות המכירה בחנויות צעצועים ממוקמות ברוב המקרים בכניסה לחנות, כאשר אזור הקופות מהווה אזור מכירה של מוצרים נלווים כגון: מחזיקי מפתחות, קלפי משחק, בובות מיניאטוריות וכדומה. ברוב המקרים, מומלץ לנצל את שטח "גב המוכר" לצרכי הצבת מדפי תצוגה מעוצבים המותאמים לעיצוב הקונספטואלי של החנות.

 

עיצוב חנויות צעצועים

תאורה, צבעים ומה שביניהם

עיצוב חנות צעצועים הוא תהליך עבודה יצירתי במסגרתו מושם דגש על משחקי תאורה וצבעים וזאת על מנת לייצר אווירה שמחה וחווייתית בתוך חלל החנות. תאורת חנות צעצועים חייבת להתכתב עם הצבעים הדומיננטיים בהם בחרתם לעצב את החנות ומומלץ שהיא תכלול תאורת אווירה לצד תאורת היצף לאורך מדפי המכירה וספוטים על גבי מדפים עליונים.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם:

אהבתם את המאמר? שתפו אותו עם אחרים

פרויקטים

מאמרים נוספים לקריאה

דילוג לתוכן