חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עיצוב בתי מרקחת

עיצוב בתי מרקחת

עיצוב בתי מרקחת

עיצוב ותכנון בתי מרקחת היא משימה מורכבת ומאתגרת עבור כלל העוסקים בעולמות התכנון והעיצוב של חללים מסחריים, וזאת לנוכח העובדה שמלאכת התכנון והעיצוב חייבת להיעשות בהתאם למגוון רחב של הנחיות קפדניות לצרכי רישוי עסקים בתחום הפארם והרוקחות וזאת בנוסף להיבטים הנלווים לפעולות עיצוב קמעונאי של כל בית עסק אחר.

דרישות רישוי לתכנון ועיצוב בתי מרקחת

כל הליך תכנוני ועיצובי של בתי מרקחת וחנויות פארם העוסקות ומתמחות בהליכי מכירה של מוצרי רוקחות כאלו ואחרים, חייב להיעשות בהתאם להנחיות מפורשות המופיעות בדרישות הרישוי של עסקים אלו, לרבות, עמדת מכירת תרופות ברוחב מינימאלי של 90 ס"מ ועומק מינימאלי של 50 ס"מ, חציצה רוחבית של עמדת המכירה עד לגובה מינימאלי של 130 ס"מ מהרצפה, תכנון מעברים שאופן כזה שיותאם לחוקי הנגישות לכלל בעלי המוגבלויות הפיזיות, דרישות קפדניות לאופן אחסון תרופות וכדומה. כפועל יוצא מכך, כל הליך עיצוב עסקים בתחום הפארם והרוקחות, חייב להיעשות באמצעות אנשי תכנון ועיצוב בעלי ידע ובקיאות בכל אותן דרישות רישוי מקדימות. מעבר לכך, הליך התכנון והעיצוב של בתי מרקחת ועסקים בתחום הפארם, מחייב התייחסות נקודתית למערכות שונות המצויות בשטח בית העסק, לרבות, מערכות גילוי וכיבוי אש, מערכות מיזוג, מערכות תקשורת וחשמל, מערכות אינסטלציה וכדומה.

עיצוב בתי מרקחת

עיצוב בתי מרקחת בהיבט הקמעונאי

מעבר לכל הדרישות המקדימות לצרכי תכנון ועיצוב בתי מרקחת ועסקים שונים בתחום הפארם והרוקחות, גם בהיבט הקמעונאי, הליך התכנון והעיצוב של בתי המרקחת מחייב התייחסות נקודתית לאופן העמדת מערכות הריהוט בתוך חלל בית העסק ולאופן התקנת מדפי התצוגה ויצירת מרחב פיזי לתנועת הלקוחות. היבטים קמעונאיים אלו נועדו לייעל את עבודת הרוקחים וצוות החנות ולשפר את חוויית הקנייה של כל אחד ואחת מהלקוחות בכל רגע נתון. בהיבט הקמעונאי, עיצוב ותכנון בתי מרקחת, אינו שונה מהליכי תכנון ועיצוב חנויות בתחומי מוצר אחרים, כאשר מטרת העיצוב היא לסייע לבעלי בית העסק להגדיל את המכירות ולבדל את בית העסק מיתר המתחרים באזור הפעילות.

דגשים מרכזיים להליכי תכנון ועיצוב של בתי מרקחת

כאשר מדברים על עיצוב בתי מרקחת חשוב להתייחס למספר דגמים מרכזיים בהליך התכנון והעיצוב, וביניהם: הצבע הדומיננטי של קירות בית המרקחת ומדפי המכירה, עיצוב דלפק הרוקחים, אופן סידור המוצרים והסחורות בתוך החנות ומסלול ההליכה של הלקוח מרגע כניסתו לבית המרחקת ועד הגיעו לעמדות דלפקי הרוקחים.

עיצוב בית מרקחת

תכנון ועיצוב בתי מרקחת באמצעות חומרי גלם עמידים ואיכותיים

עיצוב חנויות בתחום הפארם והרוקחות, חשוב שייעשה באמצעות חומרי גלם עמידים ואיכותיים הנשמרים במצב אידיאלי לאורך זמן, וזאת על מנת להבטיח לעצמכם שרמת הגימור תשרת אתכם גם לאחר שנים רבות. כמו כן, חשוב לציין את העובדה שבחירת חומרי הגלם המשמשים לצרכי עיצוב בתי מרקחת, חייבת להיעשות בהתאם לדרישות הרישוי.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם:

אהבתם את המאמר? שתפו אותו עם אחרים

מאמרים נוספים לקריאה

דילוג לתוכן