עיצוב מכולת

תכנון פונקציונאלי של שטח המכולת שבבעלותכם, יכול לסייע לכם להגדיל את המכירות ולהפוך את הקנייה במכולת לחווייתית יותר ומהנה הרבה יותר עבור קהל הלקוחות הקובע והמזדמן כאחד. כפועל יוצא מכך, הליכי תכנון מכולות מיועדים לכל בעלי המכולות השכונתיות שביניכם ולכל אילו מביניכם המתכננים לפתוח חנות מכולת בקרוב.

שלבי התכנון

תכנון מכולת היא פעולה מקצועית המיושמת במספר שלבים שכל אחד מהם נועד להעצים את חוויה הקניה בשטח המכולת ולגרום לכל לקוח/ה הפוקד את המכולת להגדיל את סל הקניות. שלבי התכנון במסגרת הליכי תכנון מכולת כוללים:

  • שירותי מדידה מקצועית של גודל המכולת
  • אפיון דרישות התכנון של בעל המכולת
  • אפיון קהלי היעד העתידים להיות לקוחות קבועים ו/או מזדמנים של המקום
  • התאמת פתרונות תפעוליים בהתאם להנחיות והתקנים המונהגים בחוק
  • תכנון שטחי קירור ואחסון
  • תכנון מיטבי של הגדלת שטחי מידוף
  • אופן חלוקת השטח למחלקות מוצר
  • תכנון מיטבי של אזור הקופות

ושלבי תכנון נוספים המסייעים למטרות עיצוב המכולת וניצול מיטבי של גודלה.

המטרה: מכולת שכונתית עם אווירה משפחתית

מטרת הליך תכנון מכולת היא ליצור סביבת קנייה יומית המאפשרת לכל לקוח/ה להרגיש בבית וליהנות משירות ויחס אישי של בעל המכולת/צוות המכירה. מכולות, מטבען, הן חנויות שכונתיות קטנות בגודלן ביחס למרכולים, מינימרקטים או סופרמרקטים אזוריים, ולכן, במסגרת הליך התכנון קיימת חשיבות רבה להבלטת היתרונות הנלווים לקנייה במכולת השכונתית כגון: אווירה חמה ומשפחתית, קשר אישי בין המוכר/בעל המכולת לקהל הלקוחות, מלאי זמין של סחורות המשמשות כמוצרי מדף חיוניים ובסיסיים וכדומה.

תכנון מיטבי של שטח המכולת, יסייע לבעלי המכולת ליצור חווית קנייה אישית לכל לקוח/ה ובכך להגדיל את סל הקנייה של כל אחד ואחת מהם בכל קנייה.

מכולות שכונתיות הן חנויות המיועדות לצרכי מכירה ושיווק של מוצרי יסוד יומיומיים לקהל הלקוחות, ולכן, תכנון ועיצוב נכון ופרקטי של שטח המכולת, יכול לסייע רבות להגדלת סל הקניות היומי של כל לקוח ולקוחה הפוקדים את המכולת. כמו כן, עיצוב פרקטי וחכם של המכולת, נועד למטרות קליטה יעילה של סחורות וסידורם על מדפי התצוגה ברמה היומיומית.

דגשים מקצועיים לעיצוב מכולות

מכולות, בניגוד לסופרמרקטים ורשתות לשיווק מזון, הן נקודות מכירה שכונתיות/אזוריות, ולכן, כל הליך עיצוב מכולות חייב להתבסס על העובדה שהמכולת השכונתית משרתת קהל לקוחות קבוע הפוקד את המקום באופן תדיר. בין יתר הדגשים המקצועיים הנלווים לכל תהליך של עיצוב מכולת תוכלו למצוא:

  • התייחסות פרטנית לגודל החלל ואופן חלוקת החלל למחלקות מוצר
  • התייחסות נקודתית להיקף הסחורות הנדרשות לאחסון לפני העברתן למדפי התצוגה
  • תכנון מיטבי של מדפי התצוגה באופן כזה שהם יאכלסו כמה שיותר מוצרי צריכה ועדיין ישדרו אסתטיקה וסדר

ודגשים נוספים באמצעותם ניתן ליצור אווירה נעימה וחמה בתוך חלל המכולת ולגרום לקהל הלקוחות הקבוע להרגיש בבית בכל קנייה.

אחת מהמטרות המרכזיות של תהליך עיצוב מכולות היא לגרום ללקוחות הקבועים והמזדמנים להגדיל את סל קניותיהם בכל קנייה, ולכן, קיימת חשיבות רבה לאופן בו הם הסחורות מסודרות על גבי המדפים, ולכן, עיצוב מכולות חכם ופרקטי הוא עיצוב בו ניתן לארגן ולסדר את מדפי התצוגה מבלי להעמיס על גביהם כמויות גדולות של סחורה.

זכרו – עומס יתר של סחורות עלול לגרום ללקוח לאבד את ידיו ורגליו בתוך שטח המכולת ולהוביל לכך שהוא יימנע מביצוע קניות במקום באופן תדיר. מנגד, במכולות המסודרות ומאורגנות נכון תוך התייחסות למוצרי הצריכה היומיומיים הנחוצים לקהל הלקוחות, קיים סיכוי גבוה יותר להגדלת סלי הקנייה בכל קנייה.

צור קשר

Need Help? Chat with us