כל עיצוב של בית עסק, יהיה תלוי במהות שלו. למשל עיצוב פנים לחנויות מזון, יהיה שונה מעיצוב פנים של חנויות אחרות שאינן קשורות לענף המזון. העיצוב אף תלוי במסרים שאתם מעוניינים להעביר ללקוחותיכם, אם למשל אווירה כפרית או חנויות בוטיק, האם אתם מעוניינים לשמור על גוון בהיר בחנות או צבע מסוים שיכתיב את עיצוב החנות וכן הלאה. לדוגמא, אם החנות הנה חנות לדברי מאפה, תרצו לבטח לשדר אווירה של חמימות וכדאי להוסיף אלמנטים של מוצרי עץ, בריקים ותאורה רכה.
יש לעורר בלקוחות רגש ולהעניק להם את החוויה שהם יתחברו אליה באמצעות שפת עיצוב פנים לחנויות מזון. אם מדובר עיצוב חנות ירקות, יש לשדר אווירה של טריות ואפילו אווירת שוק,תוך שימוש בגוונים רעננים. אחד מהאלמנטים החשובים בעיצוב הפנים של מרבית החנויות, הם מוקדי הכוח. הכוונה היא אל הוויטרינות שתהיינה בקדמת החנות והן תהיינה מעוצבות כך שתמשוכנה אל החנות לקוחות רק בשל המראה המגרה של מוצרי המזון השונים, הגוונים והאלמנטים העיצוביים שיהיו סביב
תקשורת נוחה וחווית קניה נעימה באמצעות סדר נכון של חנות המזון
בכל חנות מזון, קיימים אזורי מכירה שונים השורים למוצרי המזון. כאשר ישנה מחלקת ירקות, מחלקת מאפים, מחלקת מוצרי טבע, מחלקת מוצרים יבשים כגון קטניות, פסטות ועוד. יש לסמן כל אזור בצבעים בולטים ובשלטים מתאימים ושהסחורה תהיה מונחת נכון על המדפים, מה שיגרום ללקוחות לא לבזבז זמן ולמצוא מהר יחסית, את מוצרי המזון שהם מחפשים. כאשר מעצב מתחיל בתכנון עיצוב פנים לחנויות מזון, הוא יעשה כך שהשפה העיצובית בחנות תהיה אחידה. אם מדובר למשל במכירה של מזון ששייך למותגי יוקרה, יש לסדר את האזור הספציפי הזה על פי רמות מחיר וליצור שטח למוצרי יוקרה. למשל, אם מדובר על מחלקת יין ומשקאות אלכוהוליים יוקרתיים כגון וויסקי או וודקה
הגברת הרווחים בחנויות מזון באמצעות עיצוב פנים נכון
כל חנטת מזון כמו מרכול, מינימרקט וכדומה, יכולה להגדיל את הרווחיות באמצעות הגברת חוויית הקנייה בקרב לקוחותיה.. הדגש יהיה על עיצוב פנים לחנויות מזון, מהרצפה ועד לתקרה ובפלנוגרמה נכונה ויש לציין בנוסף, כי המחיר אינו השחקן העיקרי בפעילותו של העסק.