חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרמת חללים מסחריים: טיפים לעיצוב פנים לחנויות ומסעדות

עיצוב מסעדה

הרמת חללים מסחריים: טיפים לעיצוב פנים לחנויות ומסעדות

עיצוב מסעדה

עיצוב ושדרוג חללים מסחריים נחשב לתחום אטרקטיבי ומבוקש בעולם העיצוב והאדריכלות. המקצוע והתחום של תכנון, שדרוג ועיצוב חללים מסחריים כולל: מרכזי קניות, בתי מלון, מסעדות ובתי קפה, משרדים פרטיים וממשלתיים, בתי עסק ומתחמי עבודה של בעלי מקצוע במגוון תחומים ועוד. בעידן המודרני, אנשי מקצוע ובעלי עסקים מכל הענפים והתחומים מבינים שיש משמעות רבה לעיצוב החלל המסחרי, ושחלל מעוצב בסטנדרטים גבוהים, באיכות וברמה מעניק לקהל הלקוחות של העסק חווית נעימה ומהנה של קנייה. השהייה של לקוחות במרחב ובמקום שהינם מעוצבים, נוחים ומזמינים, יוצר תחושה ואווירה חיובית של קנייה וזו קשורה בצורה הדוקה ובאופן ישיר לצמיחה, להצלחה של העסק וכמובן להגדלת קהל הלקוחות, המכירות והרווחים.

מהו עיצוב מסחרי?

תחום עיצוב מסחרי כולל עיצוב משרדים, חנויות, מסעדות ובתי קפה, מרכזים מסחריים, קניונים ועוד. המטרה המרכזית של עיצוב מסחרי היא לשפר את חוויית ושהיית קהל הלקוחות בחללים, במרכזים ובמקומות המסחריים, להניעם לפעולה ולרכישה של כמה שיותר פריטים ומוצרים ולהשאירם במרחב המסחרי במשך זמן רב ככל שניתן.

עיצוב מסחרי מבוסס על מגוון רחב של מחקרים פסיכולוגיים שמצאו את הגורמים לכך שאנשים יעדיפו לשהות ולבלות בחלל ומקום מסוים וכן מה יגרום להם לקצר את השהייה שלהם, מה גורם להם לחוש נוחות ולעומת זאת מה יגרום להם לצאת ממתחם מסוים. המסקנות והממצאים האלו מבוססים ומושתתים על חושים שונים, למשל ריח וכן על רמת הניקיון והאסתטיות במקום. החושים פועלים ו"עובדים" עלינו בני האדם הן באופן מודע והן באופן לא מודע במקביל.

היתרונות והתרומה של מאווררי תקרה לשדרוג חללים מסחריים

התקנת מאווררי תקרה בבית עסק, חנות ובכל חלל מסחרי אחר משפרת באופן משמעותי את התחושה של הלקוחות, את השהייה שלהם ואת חוויית הקנייה. מאוורר תקרה או מאוורר קיר איכותי ועוצמתי משפר את האיכות של האוויר, שומר על טמפרטורה נוחה לאורך זמן, מונע הצטברות חיידקים, חוסך בעלויות החשמל ומשפר באופן משמעותי את החוויה של הלקוחות. השיפור של חווית הקנייה והשהייה במרחב המסחרי, יגרום ללקוחות לבלות יותר זמן בעסק שלכם וכמובן לקנות יותר.

שיפור חווית הקנייה

כיום ידוע שאחד הדברים שמשפיעים באופן המשמעותי ביותר על קהל הלקוחות והקונים הוא האפשרות למצוא את הפריטים המבוקשים בקלות ובמהירות על גבי המדפים ובנוסף התאורה, הצבעים והריח משפיעים אף הם על חוויית הלקוחות. אולם, לא בטוח שידעתם שתוספת פשוטה וקטנה של התקנת מאוורר קיר חוץ או מאוורר תקרה עשויה לסייע באופן משמעותי על קהל הלקוחות.

השפעה חיובית על התנהגות הלקוחות והצרכנים

חוקרים בחנו את ההשפעה של התנאים הסביבתיים על התחושה וההתנהגות של קהל הלקוחות והצרכנים והם הגיעו למסקנה מעניינת במיוחד: תנאי סביבה שהינם טובים ונוחים משפיעים בצורה חיובית על תחושת הלקוח הכללית וככל הנראה יגרמו לו, ליהנות מהשהייה בבית העסק ולבלות בו יותר זמן. עם זאת, ההשפעה המיידית בנוגע להחלטה האם לרכוש מוצר כלשהו הינה  מזערית. עוד נמצא שתנאי סביבה ירודים או לא טובים די הצורך, בדגש על טמפרטורה גבוהה או נמוכה מדי ואיכות אוויר ירודה ישפיעו באופן משמעותי וישיר על הלקוח בהחלטת קנייה וכן אלו פרמטרים שיגרמו ללקוחות אף להימנע מרכישה.

מבחינה זו, אפשר להסיק ולהבין את החשיבות והיתרון בהתקנת מאוורר תקרה או מאוורר קיר חיצוני בחללים מסחריים. מאווררי תקרה יסייעו בפיזור האוויר בצורה טובה ואחידה בכל החלל, בית העסק או המסעדה ובכך הם הופכים את חוויית הלקוח לטובה יותר ואת השהייה לנעימה. האוורור היעיל מבטיח שמירה על טמפרטורה נוחה ועל זרימה ותנועה של אוויר ובכך הוא משפר את האיכות של האוויר במרחב המסחרי ומשפיע בצורה חיובית על קהל הלקוחות וכן על צוות העובדים.

אהבתם את המאמר? שתפו אותו עם אחרים

פרויקטים

מאמרים נוספים לקריאה

דילוג לתוכן