חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך תאורה נכונה משפיעה על נראות של חנות?

רשת חוש הטעם - מיקדו סנטר תל אביב 5

איך תאורה נכונה משפיעה על נראות של חנות?

רשת חוש הטעם - מיקדו סנטר תל אביב 5

החוויה הקמעונית העכשווית לא מפסיקה להפתיע ולרגש את הלקוחות הפוטנציאליים תוך כדי שהיא מבוססת על אסטרטגיה רחבה, שלוקחת בחשבון את הזהות של המותג, הערכים שברצונו לשדר מהבחינה הוויזואלית, משיכת תשומת הלב למוצרים במוקדים השונים ולהניע למכירה.
תכנון התאורה הוא חלק בלתי נפרד מעיצוב חנויות ואולמות תצוגה. תאורה נחשבת לכלי רב עוצמה, שיכול להכתיב את הטון, לייצר אווירה ולהדגיש את האטרקטיביות של הסחורה.

שלוש שכבות של תאורה

התאורה בחנויות כמו בחללים רבים אחרים מבוססת על שלוש שכבות מרכזיות: תאורת סביבה מקיפה שתפקידה להאיר את החנות ככל שניתן וליצור אור על פני שטח רחב יחסית על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בחללים רחבי ידיים בעלי תקרה גבוהה בהם אתגר התאורה הוא משמעותי יותר. לצדה יש לדאוג לתאורה משימתית מכוונת מטרה וממוקדת לפי אזורים נבחרים כמו דלפק השירות והקופות, עמדות של פריטים, תאי המדידה. לאלה מצטרפת תאורת הדגשה שהיא תאורה דקורטיבית או כזו המייצרת אווירה ומבליטה אלמנטים ייחודיים ברחבי החנות כמו למשל, מדפים, יצירות אמנות שתלויות על הקירות, אמצעי תצוגה ואובייקטים ספציפיים.
שימוש בשכבות אור שונות בחלל מכירה אחד מאפשר השגת גמישות ועומק ועניין בחוויה הקמעונאית.

שליטה בעוצמת האור

גוון התאורה ועוצמת התאורה הם פונקציה של המיתוג של השטח המסחרי כשיש חנויות מוארות מאוד בגוון לבן מעורר בעוד באחרות האווירה היא אינטימית והתאורה עמומה יותר. ישנם ווסתי תאורה המאפשרים שליטה בתאורה בהתאם לרצון של העובדים או מי שאחראי על חוויית הלקוח.
יש לוודא שהתאורה מאוזנת גם ביחס לתנאי השטח ואילוצי המרחב כמו למשל, וויטרינות גדולות שקופות שמכניסות אור טבעי מבחוץ או תאורה עזה יותר לשטחים צפופים ואפלוליים.
חשוב שלא לסנוור את הלקוחות ולדאוג לכך שהתאורה תחמיא לפריטים שמוצגים בחנות ושהתאורה גם תהיה פרודוקטיבית ותשרת את העובדים בחנות בפעולות כמו בעת סידור הסחורה וכדומה.
ישנה אפשרות ליצירת טמפרטורת גוון חמה המייצרת רכות חמימות ואווירה מזמינה שיכולה ליצור סביבת קנייה מרגיעה וטמפרטורת צבע שמחקה אור יום ותורמת לסביבה באווירה פעלתנית יותר. אפשר להחליט לפי הקונספט של החנות ובהתאם לתנאי השטח.

נפלאות הלד להארת חנויות

ברמה הפונקציונאלית, בשטחי מסחר רבים משלבים היום תאורת לד. נורת לד נחשבת לנורה עמידה מאוד בעלת תוחלת חיים ארוכה מאוד בהשוואה לנורות הליבון המסורתיות, שאינה מתחממת וכך אין חשש שתפלוט חום רב שיחמם את החלל שלא לצורך והיא נחשבת חסכונית מבחינת עלויות ומפיצה אור נעים למדי ביעילות אנרגטית גבוהה.
ישנם גופי תאורה רבים המבוססים על לד שמתאימים לשטחי מסחר. מסילות לד שאפשר להשקיע בתקרה או להצמיד אליה בחללים בעלי תקרה נמוכה או בחללים עמוסים לצד גופי תאורה בעלי נוכחות עוצמתית לחללים גדולים בעלי תקרה גבוהה. לרוב ההעדפה בחנויות היא להשתמש בתאורה אחורית ניגודית עם נורות לד שמונעת הטלת צללים.
יום כבר ניתן למצוא נורות LED חכמות שמאפשרות ביצוע של שינויי התאורה כולל טמפרטורת הצבע בשליטה מרחוק דרך הסמארטפון כל עוד התשתית של החנות היא תשתית של חשמל חכם.

תאורה מסחרית מעוצבת

בחירת פריטי וגופי התאורה היא החלטה עיצובית והגופים צריכים להתאים לקו הסגנוני המאפיין את החנות בין אם מדובר בגופים בשיק עתיק או בגופים בסגנון מודרני מתוחכם, שעשויים מקונסטרוקציית עץ או ממתכות, נגיעות של פליז וזרועות ייחודיות לכן יש להתייעץ עם מעצב חנויות מנוסה שימקם את הגופים כך שישתלבו בהרמוניה כחלק מהעיצוב הכולל של החנות, שלא יחסמו או ימנעו את מרחב וטווח התנועה אלא יוסיפו את הנופך העיצובי המבוקש לפי הלך הרוח של החנות.

לצפייה בעמוד פרויקטים לחצו כאן

אהבתם את המאמר? שתפו אותו עם אחרים

פרויקטים

מאמרים נוספים לקריאה

דילוג לתוכן