חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה צריך לדעת לפני שמתחילים בעיצוב חנות?

עיצוב פנים מסחרי למינימרקט

מה צריך לדעת לפני שמתחילים בעיצוב חנות?

דליקטס 9

מה מעצב חנויות יכול להציע?

עיצוב חנות הוא הצעד הראשון בהקמת העסק שלכם. חלק מתהליך העיצוב מסחרי הוא משימה שלכם ואת חלק הארי בעיצוב תוכלו להשאיר בידיו האמונות של מעצב חנויות מיומן. ריכזנו עבורכם את המידע שעליכם לאסוף לפני שתתחילו לעצב את החנות ואילו דברים עליכם להשאיר לבעל המקצוע בתחום.

סוגי המוצרים – עליכם

לפני שאתם מעצבים את החנות, חשבו אילו מוצרים היא תכלול. בשלב זה בוודאי כבר יצרתם קשר עם ספקים שונים בנישה שבה אתם פועלים. אך, חשוב לזכור, כי לא כל המוצרים יהיו לאורך כל הזמן בתצוגה. למעשה, אתם מעוניינים להציג פריט אחד או שניים מכל סוג כאשר שאר המוצרים נמצאים באחסון – אם בתוך החנות ואם בשטח אחסון חיצוני לה. לכן לפני שפניתם לשירותי עיצוב חנויות דעו בדיוק איזה שטח ישמש לתצוגה.

מספר המראות בחנות – עליו

אתם פותחים חנות בגדים, כובעים או צעיפים? תזדקקו למראות שבהן יוכלו להתבונן לקוחות פוטנציאליים. את עיצוב המראות ואת מיקומן השאירו למעצב שלכם. המראות ישמשו לא רק בתפקידן הפונקציונלי – על מנת לשקף ללקוחותיכם כיצד הם נראים עם המוצרים – אלא גם בתפקיד של יצירת החלל. מראה מסוגלת לגרום לחלל להיראות גדול יותר מכפי שהוא ולהשתמש במשחק של אורות (אם באמצעות תאורה טבעית ואם באמצעות תאורה מלאכותית) להאיר את הפינות החשוכות בחנות.

אילו מוצרים ימוקמו באיזה גובה – עליכם

ישנם מוצרים המותאמים לילדים – כמו הממתקים והצעצועים – שלהם תרצו לקרוץ עם מוצרים בגובה עיניהם. מוצרים מסוכנים תרצו לשים דווקא בגובה רב על מנת שלא יוכלו להושיט את ידם ולגעת בהם בטעות. לכן, תכננו באיזה גובה הייתם רוצים שכל פריט מהסחורה שלכם ימוקם. תמיד תוכלו לבצע שינויים ושדרוגים במהלך העונות השונות ולהתאים את החנות לגובה מבקריה.

הצבעים השולטים בחלל– עליו

כאשר אתם חושבים על החנות שלכם, בוודאי שיוויתם בדמיונכם צבע דומיננטי. אך את בחירת הצבעים שישלטו בחלל נמליץ להשאיר דווקא למעצב שלכם. לכל צבע יש משמעות (גם אם מדובר במשמעות שאין מודעים לה) ולפעמים כדאי להשאיר את הבחירה הזו לאיש מקצוע. אם יש לכם צבעים דומיננטיים המהווים חלק מהמיתוג (כמו למשל הירוק המוכר של בנק דיסקונט או הצהוב המוכר מחנויות הנוחות של Yellow) תוכלו לציין זאת לפני שלב העיצוב ולשלבו בצורה הרמונית בחלל החנות.

עיצוב חלון הראווה – משימה משותפת

עיצוב חלון הראווה הראשון שיראו המבקרים שלכם כאשר החנות תושק, עשוי לקבוע את עתידה של החנות בשנים הבאות. לכן השאירו את העיצוב למומחה, אך כמובן שתוכלו להיות שותפים מלאים בחזון שלכם. כיצד החנות תראה, אילו מוצרים יוצגו בחלון הראווה ובאילו אלמנטים תעשו שימוש על מנת למשוך את עיני הלקוחות הפוטנציאליים העוברים ברחוב ובקניון ומציצים בסקרנות בחלון הראווה של החנות החדשה שהצטרפה לנוף.

אהבתם את המאמר? שתפו אותו עם אחרים

פרויקטים

מאמרים נוספים לקריאה

דילוג לתוכן