חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עיצוב חנויות נוחות – העקרונות החשובים בעיצוב חנות נוחות

עיצוב מינימרקט רשת חוש הטעם

עיצוב חנויות נוחות – העקרונות החשובים בעיצוב חנות נוחות

עיצוב חנויות נוחות

עם התפתחות הצרכים והציפיות של קהל הצרכנים, עיצוב חנויות נוחות מצליחות הגיבו בכך שהגדילו את סל המוצרים שהן מציעות כדי למשוך יותר לקוחות בשוק שהתחרות בו גדלה מדי יום.

עיצוב חנויות נוחות בשוק רב- גוני כל כך דורש מומחיות עיצובית והנדסית מיוחדת לצד ניסיון בכל ההיבטים של האלמנטים המודרניים בעיצוב חנויות נוחות: שירותי דלק, אוכל חם, מוצרי נוחות, עמדות פיס, דוכני מזון מהיר, תחנות שתייה מיוחדות, מפרצי שטיפת רכב, אוכל ממותג ולא ממותג ועוד.

האתגר העיקרי העומד בפני איש מקצוע בעת עיצוב חנויות נוחות הוא תכנון פריסת החנות כך שתבטיח מעברים נוחים ואטרקטיביים עבור הלקוחות יחד עם יכולת פיקוח מרבית של עובדי החנות. להלן טיפים שמנחים אותנו ומסייעים לנו להתגבר על כך בתהליך עיצוב חנות נוחות.

  1. שימוש במתווה אלכסוני עבור המעברים בחנות הנוחות ויצירת מעברים משופעים מקלים על הקופאית לפקוח עין על כל הפעילות בחנות מבלי לקום מעמדתה.
  2. את דלפק הקופה אנו נוטים למקם בכניסה לחנות הנוחות, כך שהקופאית תוכל לברך כל לקוח שנכנס לחנות ולצפות בלקוחות כשהם עוזבים. עיצוב חנויות נוחות שמשלב את העיקרון הזה מבטיח שכבת הגנה נוספת מפני גניבות.
  3. הגדרת עמדה ספציפית, שבה הלקוח יכול להגיש לעצמו מוצרים נלווים לשתייה חמה או עמדות משקה בשירות עצמי (עמדות אייס קפה או ברד לדוגמא) מסייעת לפקח באופן מלא על המוצרים שהלקוחות רוכשים, חוסכת ללקוחות החנות זמן וחוסכת מעובדי החנות עבודה. מיקום העמדה צריך להיות נגיש לכל הלקוחות ובשדה ראייה מלא של הקופאית בחנות על מנת להבטיח פיקוח מרבי.
  4. ביצוע מדידות בחלל החנות ושימוש בפריסת החנות על מנת למקם מדפים, ויטרינות, מקררים ועמדות מוצרים מסייע לבחון כמה עמדות ומדפים ניתן למקם, ועוזר לנו לנצל בצורה מיטבית וחכמה את החלל. הצבת מתלים לאורך הקירות מאפשרת להציג מבחר רחב של מוצרים נוספים ושמירה על מרווח בין העמדות השונות מאפשר ללקוחות החנות לנוע בין המעברים באופן חופשי ונוח.
  5. חישוב כמות השטח בכל מדף, מסייעת לקבוע את כמות הסחורה שניתן למקם על גביהם. יש להחליט מראש אילו פריטים ימוקמו בכל מדף ומומלץ לעצב תוויות ממותגות בשפת המותג ובהתאם לשפה העיצובית של החנות, שיציגו את מחירי המוצרים באופן ברור, מה שיקל על הלקוחות לבצע רכישה באופן מהיר, יחסוך מעובדי החנות לתת מענה לשאלותיהם, ואף יסייע להגדיל את המכירות של החנות. פריטים עונתיים מומלץ למקם בכניסה לחנות, וכך למשוך קונים נוספים ולקדם את מכירת המוצרים הללו.
  6. במרכזו של כל מעבר יש למקם את המוצרים הכי נמכרים בחנות, על מנת לקדם עומק בחוויית הקנייה של הלקוח ולחשוף אותו לכל מוצרי החנות. מומלץ למקם פריטים שנרכשים יחד בדרך כלל זה לצד זה. לדוגמה, יש למקם פיצוחים לצד החטיפים המלוחים, ואת ויטרינת המאפים לצד עמדת הקפה.

לסיכום:

בשנים האחרונות עיצוב חנויות נוחות הפך מאתגר יותר. בעוד שרבים מתרכזים בנראות החנות ובאווירה, חשוב לזכור שהלקוחות שפוקדים את חנויות הנוחות בדרך כלל מגיעים "על הדרך" לרכוש מוצרים ולצאת כמה שיותר מהר. מסיבה זו חשוב ליצור חלל נגיש ונוח לכולם ויחד עם זאת לאפשר לעובדי החנות את היכולת לפקח על מה שקורה בה בכל עת. מציאת הנוסחה שמצליחה לענות על שני הצרכים הללו ועיצוב חנות מודרנית ומושכת בהתאם למאפייני המותג תבטיח בית עסק שמושך לקוחות, מעניק להם חוויית רכישה בהתאם לציפיותיהם, מקדם מכירות ודואג לאינטרס העסקי של בעל החנות.

אהבתם את המאמר? שתפו אותו עם אחרים

פרויקטים

מאמרים נוספים לקריאה

דילוג לתוכן