חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עיצוב חנות צעצועים – מה צריך לדעת?

עיצוב חנויות צעצועים

עיצוב חנות צעצועים – מה צריך לדעת?

עיצוב חנות צעצועים

הרושם הראשוני הוא אחד הפרמטרים המשמעותיים בחיים בכלל ובתחום העסקי בפרט. בין הגורמים האחראים על יצירת הרושם הראשוני החיובי, נמצא העיצוב. לעיצוב החנות קיים תפקיד מהותי הן למשיכת לקוחות חדשים והן ביצירת אווירה נעימה בחנות. במאמר זה ריכזנו עבורכם דברים שחשוב לדעת על עיצוב חנות צעצועים

 

עיצוב חנויות – למה זה חשוב?

הרושם הראשוני משחק תפקיד חשוב בחיינו וכאשר מדובר בחנויות, הרי שהרושם הראשוני בא לידי ביטוי בעיצוב, בצבעים ובמסרים שהחנות משדרת לצרכן. עיצוב אסתטי ותכנון מוקפד, מושך אליו קהל לקוחות רב ומגוון, באופן המשפיע על גידול ההכנסות וגיוון קהל היעד של החנות.

מלבד התרומה לגידול במכירות ומשיכת קהל לקוחות מגוון אל החנות, עיצוב חנות בצורה אסתטית ונעימה לעין, משפיע גם על האווירה בחנות ותחושת המחויבות של העובדים, באופן התורם להעלאת המורל והגברת הפרודוקטיביות של העובדים. 

עיצוב חנות צעצועים – כך מתחילים

חנות צעצועים היא חנות בעלת מאפיינים ייחודיים, שכן היא פונה גם אל הקהל המבוגר וגם אל הקהל הצעיר ולכן, כאשר תהליך עיצוב חנות צעצועים צריך להיעשות בהתאמה מלאה לכל המשפחה וזאת לאחר מספר צעדים התחלתיים:

  • הקצאת שטחי מכירה

עולם הצעצועים לילדים מחולק למספר קטגוריות וביניהן גילאי הילדים. לפיכך, בכדי ליצור סדר מסוים והרמוניה נעימה לעין, מומלץ להקצות שטחי מכירה בחנות על פי חלוקה לקטגוריות מסוימות: בובות משחק, משחקי הרכבה, צעצועים לגיל הרך, פינות של מותגים מוכרים וכדומה.

  • נגישות מקסימלית

עיצוב חנות צעצועים צריך להתחשב גם בילדים ולכן, מומלץ לדאוג לכך שמדפי הצעצועים יהיו נגישים גם לילדים. כך לדוגמה, את הצעצועים לילדים בגילאי 5 – 2 מומלץ יהיה למקם בגובה העיניים ואת הצעצועים והמשחקים לילדים בגילאים גדולים יותר, ניתן יהיה למקם במיקום גבוה יותר.

  • עיצוב הקופות

פעמים רבות נוצר תור בעמדת הקופות וזאת הזדמנות מצוינת לנצל את האזור לנקודת מכירה למוצרים נלווים.

כיצד מעצבים חנות צעצועים?

עיצוב חנות צעצועים צריך להתמקד בעיקר בפרמטרים הבאים:

  • צבעים

הצבע הוא אחד האלמנטים הוויזואליים המרכזיים בעולמנו, כאשר שימוש נכון בצבעים (בחירת צבעים נכונה, צבעים משלימים / מנוגדים, צבעים חמים / קרים וכדמה), יכולים ליצור הרמוניה נעימה לעין, להשפיע על תפיסת גודל החלל וליצור אווירה מתאימה.

  • תאורה

כמות האור אליה אנחנו נחשפים משפיעה על מצבנו הבריאותי וגם הנפשי, כמו גם על יצירת האווירה המתאימה בחנות. כך, תאורה חמה / לבנה, מיקוד התאורה על מדפים מסוימים וגופי תאורה מיוחדים, הם חלק חשוב ובלתי נפרד מעיצוב חנות צעצועים.

  • חלוקת שטחים נכונה

חלוקת שטחים נכונה תסייע ללקוחות להתנייד בצורה מיטבית וחופשית ברחבי החנות ותאפשר לנו לתכנן מראש כיצד קו העיצוב הכללי שבחרנו לחנות הצעצועים ישתלב היטב לכל אורך החנות.

מעצב חנויות

בחירת צבעים נכונה, התמקדות התאורה וסידור שטחי המכירה בחנות מהווים יחדיו משימה הדורשת תשומת לב ומומחיות רבה וזה הזמן להכיר את מעצב החנויות. מעצב חנויות הוא מעצב מומחה, המשלב את תחום העיצוב יחד עם הפן הפסיכולוגי התורם לקידום מכירות, וזאת באמצעות חוש עיצוב מפותח והיכרות מעמיקה עם עולם העיצוב והטרנדים החדשים.

כיצד בוחרים מעצב חנויות?

כאשר בוחרים מעצב חנויות, יש לשים דגש למספר פרמטרים שיעזרו לנו לוודא כי עשינו את הבחירה הנכונה: ניסיון העבר של המעצב ופרויקטים דומים שעשה, המלצות של לקוחות אחרים, הצעת מחיר הוגנת ולא פחות חשוב מכך, יחס אישי וכימיה ביניכם, כך שתהליך עיצוב חנות הצעצועים יעבור בצורה חלקה ונעימה.

לצפייה בעמוד פרויקטים לחצו כאן

אהבתם את המאמר? שתפו אותו עם אחרים

פרויקטים

מאמרים נוספים לקריאה

דילוג לתוכן