חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עיצוב פנים של חנויות קמעונאיות

עיצוב פנים של חנויות קמעונאיות

חנויות קמעונאיות

המטרה של כל עסק ללא קשר לגודלו ולתחום העיסוק שלו, היא ליצור הכנסות גבוהות שיובילו לרווחים נאים. יש כמה שיטות חשובות כדי להגיע להישגים הללו, כמו מוצרים איכותיים ושיטות נכונות של שיווק ושל מכירה. מעבר לכך קיימת חשיבות רבה גם לנראות של החנות הקמעונאית ולאותות שהיא משדרת לכל לקוח. זו הסיבה שיש חשיבה רבה מאחורי עיצוב פנים עבור חנויות קמעונאיות כשהמטרה היא ליצור אווירה נעימה ולאפשר ללקוח ליהנות מחוויית קנייה. בדרך זו מאפשרים לו להניח בסל הקניות את המוצרים שדרושים לו בכל תחום שבו החנות פעילה, אם מדובר במזון, טואלטיקה, כלי בית וכו'.

כאשר מתכננים את הנראות של חנויות קמעונאיות ובמיוחד אם מדובר ברשת שכוללת כמה חנויות בתחום זהה כמו אופנה או הנעלה, מבצעים סיעור מוחות ברבדים הרבים של נושא זה, כדי להגיע לתוצאה המוצלחת ביותר. בחברות הגדולות הישיבות מתקיימות אנשי ניהול ידע בארגונים כיוון שיש להם ידע רב שצברו לאורך השנים במהלך הפעילות הקמעונאית של החברה. על פי הרישומים והתיעוד שלהם, הם יודעים שבעבר החנויות שלהן היו מסודרות בצורה מסוימת, או היו צבועות בגוונים ספציפיים אשר דרבנו את הלקוחות הפוטנציאליים לקנות או להפך, הרחיקו אותם.

עיצוב של חנויות קמעונאיות אשר מותאם ללקוחות

רשת קמעונאית שמעוניינת לפתוח סניף חדש מבצעת מחקר שוק כדי לקבל אומדן של צפי ההצלחה בלוקיישן החדש. המחקר כולל את המידע על האוכלוסייה שמתגוררת באזור זה, מהו המצב הסוציואקונומי בסביבת מגורים זו. אם מדובר באזור תיירותי הם מקבלים מידע על צפי התירים שמגיע בכל יום, בכל חודש וכו'. על פי האפיון של קהל היעד מתכננים את הנראות של רצפת המכירה.

ההרכב של החנות

אם מדובר בחנות שמוכרת מוצרי מזון, קיימת חשיבות לגובהם של המדפים ולפריטים שיונחו על כל אחד מהמדפים, כדי ליצור נוחות מושלמת ללקוחות וגם כדי לקדם מוצרים ספציפיים על פי המדיניות של הנהלת הרשת. התפקיד של מעצבי הפנים עבור חנויות קמעונאיות הוא למצוא את שיטת המידוף שהיא האופטימלית עבור הלקוחות.

הנראות של חנות קמעונאית

מחקרים רבים שבוצעו בנושא חנויות קמעונאיות מצביעים על צבעים מסוימים שאהובים מאד על הקהל. זו הסיבה שמעצבי הפנים משתמשים במקרים רבים בגוונים שקטים ושלווים כמו לבן או תכלת, דואגים שיהיה חלל מסחרי גדול ופתוח ללא מחיצות, מבצעים עיצוב מסחרי חדשני שכולל שימוש בטכנולוגיות מתקדמות.

מעבר למדפים המאסיביים שנמצאים ברחבי החנות, מייצרים גם פריטים ייעודיים למטרות השונות כמו ארון תצוגה גדול ויציב עבור הנחה של בקבוקי יין על סוגיהם השונים, עמדות ייעודיות עמוקות זו לצד זו עבור פיצוחים וקירות ארוכים שעליהם יש מוצרים בתלייה, כך שמאד נוח לכל לקוח להוריד את השקית שאותה הוא מעוניין לרכוש.

נושא חשוב בכל חנות קמעונאית הוא הריח שמלווה אותה ויוצר אפיון שלה כך שאין צורך לראות את השלט בקדמת החנות, הלקוח יודע בזכות הריח לאן הוא הגיע.

אהבתם את המאמר? שתפו אותו עם אחרים

פרויקטים

מאמרים נוספים לקריאה

דילוג לתוכן