חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תכנון ועיצוב חנויות מזון – כל מה שחשוב לדעת

עיצוב חנויות

תכנון ועיצוב חנויות מזון – כל מה שחשוב לדעת

עיצוב חנויות

תכנון ועיצוב נכון של חנות מזון חשוב לא רק בפן האסתטי, אלא גם בפן השיווקי והכלכלי.
עיצוב נכון של חנות מזון יתחבר לצרכים של הלקוחות המגיעים לחנות, יציב אותם בפני מוצרים שהם צריכים או רוצים בהישג יד ויעלה את הסיכוי שירכשו אותם. כמו כן, עיצוב מזמין של חנות ישרה אווירה נעימה ומזמינה שתגרום להם לחזור שוב ושוב.

אז מתחילת הדרך ועד סופה – איך משיגים רישוי לעסקי מזון, ומה הדרך הנכונה והיעילה ביותר לעיצוב חנות מזון?

קבלת רישיון עסק למכולת

כולנו שואפים לעשות קניה אחת גדולה פעם בכמה זמן, אך עדיין מוצאים את עצמינו מבקרים שוב ושוב במכולת השכונתית כדי להשלים חוסרים. בכדי לפתוח את העסק המאוד נחוץ הזה ולקבל רישוי לעסקי מזון, יש לקבל אישורים ממשרד הבריאות, מהרשות הארצית לכבאות והצלה, מהרשות המקומית בה עתיד להיפתח העסק ומגורמי חוק נוספים. ניתן לגשת בעצמכם אל גורמי הרישוי השונים או לפנות לחברות המסייעות בייעוץ ובקבלת רישיונות עסק.

לפני הכל – האווירה

לפני שתחליטו האם הקפואים יהיו בצד שמאל והירקות בצד ימין, חשבו קודם כל על האווירה שתרצו לייצר בעסק שלכם. ההבדל בין האווירה במכולת שכונתית, שתרצה להיות יותר נוחה ומשפחתית, לבין האווירה בסופר גדול ומלא היא עצומה. החליטו על הצבע המתאים, כזה שלא יאפיל על המוצרים ועלול ליצור תחושה דחוסה. מנגד, גם שלא ייתן תחושה קרה ונוקשה מדי. גם המוסיקה המתנגנת חשובה לאווירת הקניה, שכן הלקוח מוצא את עצמו לא מעט עוצר, בוחן, וסתם מתהלך לו, וחשוב שתהיה במקום אווירה נעימה וזורמת.

סידור ומיקום נכון ויעיל

כלקוחות, יתכן ולא שמתם לב לכך, אבל שום מוצר בסופר אינו מונח שם במקרה. כל מוצר נמצא במעבר מסוים, בגובה מסוים ובהקשר מסוים, וכל זאת כדי להקל על קהל היעד של אותו המוצר להבחין בו ולרכוש אותו.

המוצרים ממוקמים בצורה שתמקסם רווחים, ותגרום ללקוחות להיזכר בדברים ששכחו כשהגיעו או להצמיד צורך אחד לאחר (לדוגמה, מוצרי יסוד יהיו מונחים בתחילת הדרך, במהלכה ובסופה וכך יבטיחו שתצעדו לאורכו ולרוחבו של הסופר ולא תפספסו מעבר אחד).

דוגמאות לסידור מוצלח ומחושב של המוצרים הוא, למשל, לשים מוצרים שילהיבו ילדים במדפים הנמוכים יותר, כמו שוקולד וממתקים שונים. גם סידור של ממתקים וחטיפים בסמוך לקופה גורם להגדלה של סל הקניות הממוצע.

דבר נוסף שקשור לסידור המוצרים ומקל מאוד על יעילות בהתנהלות של העסק, הוא מיקום מוצרים כבדים כמו מכשירי חשמל או מוצרים לבית ליד כניסת הספקים. כך ההכנסה והמיקום של המוצרים בתוך העסק ייקחו פחות זמן ויהיו יותר קלים ונוחים.

כלומר, כל מיקום של מוצר הוא מלאכת מחשבת אשר לוקח בחשבון פרמטרים שונים: מי קהל היעד שעתיד להגיע, באיזה שלב של הקניות הוא נמצא, איך אפשר לגרום לו להגדיל את הסל הנוכחי ואיך נוכל לגרום לו לחוש אווירה חיובית ולחזור בשנית?

לסיכום, עסק למכירת מזון לא משמש כמחסן מוצרים שהלקוח זקוק להם. על העסק לספק גם אווירה נעימה, שירותית ולהיות בעל מבנה מסודר ונוח להתמצאות. אנשים מבלים בסופר ובמכולת הקרובה לביתם הרבה זמן מחייהם, ותכנון העסק תוך חשיבה על הלקוח יכול לעשות שינוי משמעותי בחוויית הקנייה והרצון של הלקוחות לשוב ולרכוש מוצרים.

אם אתם לא בטוחים איך עושים זאת נכון וכיצד הדרך המהירה ביותר לקבל רישוי לעסק ולסדר את המקום בהתאם לצרכי הלקוח אז יש מי שיעשה זאת עבורכם.

אהבתם את המאמר? שתפו אותו עם אחרים

פרויקטים

מאמרים נוספים לקריאה

דילוג לתוכן