תכנון חללים ברשתות מזון

כאשר מתכננים עיצוב פנים מסחרי ברשתות מזון, זו בהחלט משימה לא פשוטה ומאוד מורכבת, על אחת כמה וכמה, כאשר קיימת תחרות גדולה בין רשתות המזון השונות. על מעצב הפנים לבצע תכנון חללים ברשתות מזון כאשר הוא מקדיש זמן ללמוד את המקום והדינאמיקה באמצעות התבוננות מן הצד. יש לתכנן נכון את החללים ולשאול את השאלות הנכונות כמו למשל, איזה מגוון תציג חנות במזון? האם תהיינה מחלקות שירות? האם תהיה מחלקת תבלינים?, מאפייה? ממתקים?, מחלקת אלכוהול מרשימה? מה תהיינה גודלן של המחלקות ומה מיקומן יהיה בהשוואה לשאר  המחלקות?

חוץ מהפן האסטטי של  חלל המרכולים, יש לדעת לתכנן נכון את המרחקים בין המעברים, סוגי המדפים שיש להשתמש בהם לסוגי המזון השונים, המיקום של המקררים הרבים , סידור נוח ונכון של קבוצות המזון ושאר המוצרים, גובה המדפים עבור כל קטגורית מזון וכדומה.

 

התובנה החדשה של רשתות המזון לגבי עיצוב החלל

היום, רשתות מזון רבות, הגיעו לתובנה לגבי תכנון חללים ברשתות מזון,  הן פשוט הבינו כי עיצוב החלל, הוא זה שמהווה את הנוף העיקרי לכמות הכניסות של הלקוחות בחנויות המזון של הרשתות, מה שכמובן גרם  לרווחיות רבה יותר וכן, תכנון מושכל זה של החללים השונים ברשתות המזון גרמו לתפוקה גבוהה יותר גם של צוות העובדים.

עיצוב באופן נכון של החללים והשטחים הקמעונאים, מצריך סיוע בפתרונות הנדרשים שיגרמו להגיע למטרה- הגדלת הרווחים בחנויות המזון של הרשת. מי שאחראי על עיצוב זה הינו מעצב הפנים , אשר מתמחה עם כל הנושא של תכנון חללים ברשתות מזון. מעצב הפנים, יתאים את החללים השונים לצרכי המקום ויתבסס על שיטות העיצוב הנדרשות וכן, במחקרי שוק בכדי שניתן יהיה להגיע לכמה שיותר לקוחות.

 

על עיצוב פנים קמעונאי ושיווק חזותי

ישנו תחום בעיצוב הפנים, הנקרא שיווק חזותי והוא למעשה תחום בקמעונאות שמטרתו הינה העלאת המכירות באמצעות אופן ושפת העיצוב. על פי שיטה זו, יש  לתת דגש על סידור הסחורה באופן היעיל ביותר, כך שעיצוב זה, יעניק ללקוחות חוויית קניה וההיררכיה בין המעברים והאזורים השונים בחנות המזון והמטרות הבולטות  ביותר בשיטה זו, הינן: איזון, עקביות,גישה נוחה וצבעוניות. המטרה העיקרית של השיווק החזותי, הינה גרפיקה אשר תתקשר עם הצרכנים, הוספת שילוט נכון ושילוב של אלמנטים שונים אשר יתמכו במוצרים כמו שימוש במוסיקה וריח בחללים השונים על בסיס קבוע..

לסיכום-  תכנון נכון ועיצוב מרהיב ויעיל בחנויות של רשתות המזון, תיצור למעשה אווירה ידידותית ללקוחות, יצירה אופנתית ומגמה לשופינג. בדרך זו, ניתן יהיה להגדיל את נתח הרווחים ולצבור לקוחות נאמנים.